Když nás život netěší

boure-m.jpgNěkteří klienti ke mně přicházejí ve chvíli, kdy mají nějaký velký problém a nevědí, jak dál. Říkají, že je to pro ně poslední šance před tím, než se svěří do rukou psychiatra a začnou polykat nějaké pilulky na lepší náladu. Ale antidepresiva nejsou v mnoha případech vůbec nutná a po čase si těžko zvykáte na život bez nich.

Když jste v těžké situaci, která ve vás budí spoustu negativních pocitů a emocí, jako úzkost, obavy, strach, nebo třeba zlost, je obtížné vidět nějaké řešení do budoucna. Ale existuje.

Nejdřív je potřeba se s touto situací smířit. Přijmout ji. A teprve potom ji můžete změnit.

Neznamená to, že s tím, co se Vám stalo, souhlasíte a máte rezignovat a v této situaci nadále zůstat. Ale přestanete hledat toho, kdo za to může, nebo si říkat „kdybych byl býval/a neudělal/a to a to, nestalo by se to". To Vám totiž nijak nepomůže.

Znamená to, že si řeknete něco jako: „Ano, do takové situace jsem se dostal/a. Je to tak."

Pak se můžete rozhodnout vše změnit. A naplánovat první krok, který Vám pomůže se z toho dostat. A UDĚLAT HO. Přejít od přemýšlení k činu.

Pokud jste v opravdu obtížné situaci, která se může zdát až beznadějná, velmi pomáhá, když přestanete myslet na to, co Vás čeká za měsíc, za půl roku, za rok. Soustřeďte se jen na dnešek. A zvládejte jeden den po druhém. V každém dni udělejte něco, co Vás posune o kousek blíž k tomu, aby se Vaše situace zlepšila. Vyřešíte něco malého, zlepší Vám to alespoň trochu náladu a posílí (sebe)důvěru, že to nakonec zvládnete. I bez pilulek.

Můj styl práce

Markéta Raková

Postupuji tak, aby bylo vše zcela na míru každému klientovi. Přizpůsobeno právě jeho osobnosti, situaci, životním cílům. Klientům pomáhám nalézt nejlepší řešení rychleji, objevit nové nápady a naplánovat zcela konkrétní kroky, přejít od přemýšlení k činům. Cesta k tomu, co chcete, je tak mnohem rychlejší a snazší. 

čtěte více